طراحی سایت شرکتی
سفارش طراحی سایت شرکتی
قبل
بعدی
5 - طراحی سایت شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی برای هر شرکت یا سازمانی جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود. چرا که امروزه، مردم ساعات زیادی از روز خود را در اینترنت می‌گذرانند و اغلب آنلاین هستند. آنها به جای مراجعه حضوری، ترجیح می‌دهند حتی‌الامکان کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. اگر به دنبال شرکتی باشند که خدمات خاصی را ارائه می‌دهد، ابتدا در اینترنت جست‌وجو می‌کنند.

اگر سؤالی در مورد محصول آن شرکت داشته باشند، یا اگر به دنبال شماره تلفن یا آدرس شرکت باشند، امیدوارند که آن شرکت یک سایت داشته باشد تا پاسخگوی آنها باشد و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد؛ و یا اگر نیاز به مراجعه حضوری است، بتوانند هماهنگی‌های لازم را به صورت آنلاین انجام دهند.

6 - طراحی سایت شرکتی

سفارش طراحی وب سایت شرکتی اختصاصی با کد نویسی

این روزها حضور آنلاین هر شرکتی در دنیای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون حضور آنلاین، رقبا به راحتی از شما سبقت خواهند گرفت و شما را پشت سر خواهند گذاشت. اکنون، نه تنها حضور در اینترنت ضرورت دارد، بلکه باید هر چه سریع‌تر جایی در این فضا برای خود باز کنید. زیرا شرکت‌هایی که زودتر سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند و سابقه‌ی حضور طولانی‌تری در اینترنت دارند، دارای پیشینه‌ای می‌شوند که باعث می‌شود در نتایج جست‌وجوی گوگل در اولویت قرار گیرند.
بنابراین، در دنیای امروز، حضور در اینترنت جزو فاکتورهای اصلی بازاریابی و رقابت به شمار می‌آید. پس لازم است که همزمان با تأسیس شرکت یا کسب‌وکار خود، به فکر راه‌اندازی یک سایت متناسب با فعالیت خود نیز باشید و با گسترش و بهینه کردن آن، از رقبای خود پیشی بگیرید؛ حتی از رقبایی که قبل از شما فعالیت آنلاین خود را شروع کرده‌اند.

مزایای طراحی سایت شرکتی

تمامی شرکت‌ها یا سازمان‌ها، ضرورت دارد که نسبت به طراحی سایت شرکتی خود اقدام کرده تا همچنان که یک دفتر کار فیزیکی برای انجام امور مربوطه دارند، یک شعبه اینترنتی نیز داشته باشند. این شعبه اینترنتی که همان سایت شرکت است، جدیدترین اطلاعات و اخبار شرکت یا سازمان را در اختیار مخاطبین خود قرار داده و تمامی محصولات و خدمات خود را به طور کامل به آنها معرفی می‌کند.
در صورت عدم وجود سایت، زمانی که یک مشتری نیاز به اطلاعاتی در مورد شرکت یا سازمان شما داشته باشد، تنها راه برای او مراجعه حضوری یا تماس تلفنی است، که این امر باعث اتلاف وقت پرسنل و تحمیل هزینه‌های اضافی به آن شرکت می‌شود. در صورتی که مشتریان می‌توانند به راحتی به سایت مراجعه کرده و در آرامش کامل تمامی اطلاعات مربوط به شرکت و محصولات را مطالعه کرده و پس از تصمیم‌گیری، در نهایت برای خرید یا عقد قرارداد با شما تماس گرفته و یا در صورت لزوم به شرکت مراجعه کند.

7 - طراحی سایت شرکتی

ویژگی‌های طراحی سایت شرکتی

زمانی که نسبت به طراحی سایت شرکتی خود اقدام می‌کنید، این سایت باید ویژگی‌های خاص یک سایت شرکتی را داشته باشد. همان طور که مثلاً یک سایت فروشگاهی یا یک سایت خبری خصوصیات و نیازمندی‌های خاص خودشان را دارند و باید به صورت دیگری طراحی و اجرا شوند. این مسئله نکته‌ای بسیار حساس و قابل توجه است که بسیاری از شرکت‌ها در نظر نگرفته و بعدها با عواقب منفی و خسارت‌های سنگینی مواجه شده‌اند. در یک سایت شرکتی عناصر خاصی وجود دارند که پاسخگوی نیاز مخاطبین شرکت‌ها است و ارائه اطلاعات به آنها را تسهیل می‌بخشد.
اما طراحی و کدنویسی یک سایت شرکتی، بر اساس نیاز شرکت یا سازمان، به روش‌های مختلفی قابل اجرا است. به عنون مثال، می‌توان از زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، لاراول یا دات نت استفاده کرد و یا اینکه سایت را در محیط وردپرس طراحی و اجرا کرد. هرکدام از اینها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت. با در اختیار داشتن اطلاعات زیر، شما ضمن آشنایی با نحوه عملکرد هر زبان برنامه‌نویسی، می‌توانید با دید وسیع‌تری نسبت به روش اجرای سایت خود تصمیم‌گیری کنید.

مزایا و معایب طراحی سایت شرکتی با پایتون

زبان برنامه‌نویسی پایتون به طور گسترده توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها برای برآورده کردن نیازها و دستیابی به اهداف مدنظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از بزرگ‌ترین وبسایت‌ها در اینترنت توسط پایتون کدنویسی شده‌اند. پایتون نقش مهمی در طراحی و توسعه سایت‌های شرکتی و سازمانی دارد. در ادامه، تعدادی از مزایا و معایب پایتون را ذکر خواهیم کرد.

مزایای پایتون

کدنویسی کمتر و بهره‌وری بیشتر: در زبان برنامه‌نویسی پایتون کدهای کمتری نوشته می‌شود، ولی درعین‌حال، همین کدهای کمتر وظایف بیشتری را انجام داده و باعث افزایش بهره‌وری می‌شوند.
کتابخانه‌های جامع: پایتون ابزارها و بسته‌های توسعه بسیار زیادی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. کتابخانه پایتون بسیار بزرگ است و تقریباً هر تابعی برای انجام هر کاری نیاز داشته باشید در آن پیدا می‌شود. این باعث می‌شود که پایتون نیازی به کتابخانه‌های خارجی نداشته باشد. ضمن اینکه، اگر به یک منبع خارجی نیاز داشته باشید، فرآیند انتقال آن به پایتون به راحتی انجام می‌شود.
سهولت در ادغام با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی: یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد زبان برنامه‌نویسی پایتون این است که علاوه بر کتابخانه‌های جامع ذکر شده در بالا، می‌توانید آن را با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی ادغام کنید. این امر باعث افزایش قدرت پایتون می‌شود، چرا که هیچ زبان برنامه‌نویسی کامل نیست و برای برخی امور نیاز است که از زبان‌های دیگر نیز استفاده کرد.
از دیگر مزایای پایتون برای طراحی سایت شرکتی می‌توان به امکان طراحی سریع پیش‌نمونه، متن باز بودن آن، امکان برنامه‌نویسی غیرهمزمان، امکان جابجاپذیر بودن آن، داشتن فریمورک‌های خوب و باکیفیت برای توسعه وب و همچنین پرکاربرد بودن آن در حوزه‌های محاسباتی و علمی اشاره کرد.

معایب پایتون

سرعت کم: از آنجایی که پایتون یک زبان تفسیری است و کدها را به صورت خط‌به‌خط اجرا می‌کند، باعث می‌شود که سرعت آن کاهش پیدا کند.
مصرف حافظه بالا: پایتون برای انعطاف‌پذیر بودن، حافظه زیادی مصرف می‌کند.
از دیگر معایب پایتون می‌توان به ضعف در پشتیبانی از چندپردازی، ضعف در برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایل، و محدودیت‌های طراحی اشاره کرد.

مزایا و معایب طراحی سایت شرکتی با لاراول

لاراول یک فریمورک جدید است که مبتنی بر PHP عمل می‌کند. این فریمورک امنیت بالایی دارد و در آن می‌توان از قابلیت‌های سایر شبکه‌ها نیز برای طراحی و توسعه استفاده کرد. از جمله برخی از مزایا و معایب لاراول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

8 - طراحی سایت شرکتی

مزایای لاراول

⦁ متن باز است.
⦁ فرآیند تست کردن با لاراول بسیار ساده است.
⦁ دارای زمانبندی خط فرمان برای اجرای خودکار تکالیف از قبل مشخص شده است. این وظایف شامل ارسال خودکار ایمیل یا پاکسازی دیتابیس برای آزاد کردن فضای هاستینگ می‌شود.
⦁ وجود بیش از 20 کتابخانه داخلی که هر کدام اهداف متفاوتی دارند.
⦁ و…

معایب لاراول

⦁ در پکیج‌های مخصوص تجارت الکترونیک دارای محدودیت است، در نتیجه انتخاب‌های شما را محدود می‌کند.
⦁ بروزرسانی نسخه‌های فریمورک لاراول کمی مشکل است، زیرا تداومی بین آنها وجود ندارد.
⦁ و…

9 - طراحی سایت شرکتی

مزایا و معایب طراحی سایت شرکتی با دات نت

دات نت یک فریمورک وب سمت سرور و همچنین منبع باز است که توسط مایکروسافت به منظور ساخت صفحات وب پویا، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های مبتنی بر وب ایجاد شده است. برخی از مزایا و معایب دات نت برای طراحی سایت شرکتی از این قرار است.

مزایای دات نت

⦁ سرعت بالا به دلیل نیاز به کدنویسی کمتر.
⦁ پشتیبانی از زبان‌های مختلف.
⦁ برنامه‌های دات نت سریع‌تر از اسکریپت‌های تفسیری اجرا می‌شوند، زیرا کدهای آن قبل از اینکه در مرورگر وب نمایش داده شوند، در سرور ویندوز کامپایل می‌شوند.
⦁ دات نت مستقل از زبان است. یعنی شما می‌توانید هر زبان برنامه‌نویسی که مناسب شما است را انتخاب کنید.
⦁ تعداد خط کدهایی که برای توسعه برنامه‌های بزرگ موردنیاز است را کاهش می‌دهد.
⦁ و…

معایب دات نت

⦁ انتقال برنامه از یک سرور به سرور دیگر هزینه زیادی دارد.
⦁ بر روی نسخه‌های قدیمی ویندوز نصب نمی‌شود.
⦁ ایجاد تغییرات در برنامه به راحتی امکانپذیر نیست.
⦁ و…

مزایا و معایب طراحی سایت شرکتی با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی وبسایت است که با زبان برنامه‌نویسی PHP کدنویسی شده است. وردپرس دارای المان‌های آماده بسیاری در قالب افزونه است که می‌توانید از آنها برای اهداف مختلفی در سایت خود استفاده کنید. قالب‌های سایت آماده بسیار زیادی برای وردپرس موجود است که برای طراحی سایت شرکتی هم می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید و هم اینکه طراحی یک قالب اختصاصی را سفارش بدهید تا سایت شرکتی شما مشابهتی با دیگر سایت‌هایی که از قالب آماده استفاده می‌کنند نداشته باشد. از جمله مزایا و معایب وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای وردپرس

⦁ استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.
⦁ طراحی سایت با وردپرس سرعت بیشتری داشته و در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
⦁ وردپرس مرتباً بروزرسانی می‌شود و باگ‌های آن بسیار کم است.
⦁ امکانات بسیار زیادی دارد.
⦁ سرعت بسیار خوبی دارد.
⦁ امکان بهینه‌سازی محتوا برای سئو و موتورهای جست‌وجو.
⦁ و…

معایب وردپرس

⦁ بروزرسانی‌های مداوم قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس علاوه بر اینکه مزیت محسوب می‌شود، باعث بروز مشکلاتی نیز می‌شود. زیرا هر بروزرسانی قالب یا افزونه‌ها می‌تواند باعث عدم سازگاری با دیگر بخش‌ها شود.
⦁ عدم سازگاری افزونه‌ها با یکدیگر می‌تواند انتخاب‌های شما را محدود کند.
⦁ در صورتی که از قالب‌های آماده‌ای استفاده کنید که بهینه‌سازی نشده باشد و دارای ابزارهای غیرضروری باشد، با افت سرعت بارگذاری سایت مواجه خواهید شد.
⦁ و…

جمع‌بندی

در این مقاله، ما شما را با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی برای طراحی سایت شرکتی آشنا کرده و مزایا و معایب هر یک از آنها را به صورت خلاصه بیان کردیم تا بتوانید با دید بازتر و تسلط بیشتری در مورد بهترین روش اجرای سایت خودتان تصمیم‌گیری کنید. اینکه از بین زبان‌های برنامه‌نویسی معرفی شده در بالا کدام‌یک برای شرکت یا سازمان شما مناسب‌تر است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع پروژه و اینکه چه انتظاراتی از سایت خود دارید.
ممکن است به دلیل راحتی کار کردن با وردپرس و همچنین هزینه‌های کمتری که دارد، توجه شما به آن جلب شده باشد، اما این احتمال وجود دارد که وردپرس نتواند انتظارات پیچیده‌ای که از سایت خود دارید را برآورده کند و لازم باشد که هزینه‌ی بیشتری را متقبل شوید و از زبان برنامه‌نویسی دیگری مانند لاراول استفاده کنید تا کیفیت، سرعت و امکانات بی‌نظیر آن شما را صاحب یک سایت قدرتمند و حرفه‌ای کند.
در نهایت، توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، با کارشناسان ما در شرکت آرت نیک تماس گرفته و ضمن توضیح کامل خواسته‌های خود و انتظاراتی که از سایت شرکتی یا سازمانی خود دارید، مشاوره‌ای رایگان، دقیق و بدون ابهام برای انتخاب بهترین روش ممکن به منظور برآورده کردن نیازهای کسب‌وکار خود دریافت کنید. چرا که در نظر نگرفتن پیش‌بینی‌های لازم در طراحی سایت، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را در آینده به شما تحمیل کند.
دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آرت نیک
همچنین پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی با شرکت آرت نیک و سنجش کیفیت و توانایی‌های این شرکت، از مجموعه کارهای انجام شده ما در اینجا بازدید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.