طراحی سایت رایگان
آموزش طراحی سایت رایگان
قبل
بعدی

طراحی سایت رایگان

اگر بگوییم قرار است شما را به یک تور 5 روزه استانبول می‌فرستیم، همۀ هزینه‌های‌تان نیز در این مدت به عهده ماست، چقدر به ما اعتماد می‌کنید؟ به نظرتان ما چرا باید این لطف بزرگ را بی دلیل در حق شما کنیم؟ کمی مشکوک نمی‌شوید که شاید کلکی در کار باشد؟!

حالا طراحی سایت رایگان را به‌جای تور مسافرتی قرار دهید. عبارتی که ماهانه به‌طور میانگین بیشتر از 1600 بار در گوگل جستجو می‌شود! که یکی از این افراد هم خود شما هستید و الان به این مقاله رسیده‌اید. حالا به‌نظرتان ساخت سایت رایگان حقیقت دارد؟ این ادعا را چقدر می‌توان جدی گرفت؟ در ویدیو زیر در مورد سایت رایگان و پشت پرده‌های آن توضیح داده‌ایم. پس حتما ویدیو را ببینید و ادامه مقاله را بادقت بخوانید تا متوجه شوید که چرا چیزی به اسم سایت رایگان وجود ندارد.

web design - طراحی سایت رایگان

آموزش طراحی سایت رایگان

اگه بخوام کمی عمیق تر بشم اون وقت میگم که کدنویسی و کلا برنامه نویسی هم خیلی چالش برانگیز هست و هم خیلی خسته کننده. به طور کلی اگر در طراحی سایت فرقی نمیکنه با وردپرس و یا طراحی سایت اختصاصی اگه مشکل و سوال و یا طرح جدید در کار نباشه اون پروژه خیلی خسته کننده میشه. اگر باچند تا برنامه نویسی و یا کسی که طراحی سایت انجام میده آشنا باشید به احتمال زیاد متوجه این موضوع می شوید که خیلی از اونا بیشتر از ۳ سال توی یک مکان کار نمی کنند و برای تجربه بیشتر هم که شده برای استخدام به شرکتهای دیگه میرن یا خودشون شرکت می زنن.

مراحل و مدت زمان طراحی سایت با رایگان

hand touching - طراحی سایت رایگان

واقعیت‌‌های ساخت سایت رایگان 

وقتی تصمیم می‌گیرید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید، قطعا یکی از دغدغه‌های‌تان هزینه آن است. به همین خاطر اغلب اولین چیزی که جستجو می‌کنید، ساخت سایت رایگان یا ارزان است. به همین خاطر احتمالا با یکی از سه ادعای زیر روبرو شده‌اید. در ادامه در مورد هر کدام و واقعیت پشت پرده هر یک، صحبت می‌کنیم. 

ادعای اول: با وردپرس، رایگان سایت بسازید

«طراحی سایت رایگان با وردپرس»! جمله‌ای که هم بسیار در سایت‌ها می‌بینیم، یا از گوشه و کنار در مورد آن می‌شنویم. کامل هم اشتباه نیست؛ چون نصب وردپرس رایگان است. اما تنها نصب آن!

بسیاری از افراد با همین تصور تصمیم می‌گیرند طراحی سایت خود را با وردپرس انجام دهند. اما وقتی وارد عمل می‌شوند و با هزینه‌های آن مواجه می‌شوند متوجه می‌شوند، اصلا اینطور نیست. زمان زیادی نیاز نیست تا این موضوع را متوجه شوید. برای طراحی سایت با وردپرس از همان شروع کار باید هزینه‌ای بابت خرید هاست و دامنهبپردازید. 

اگر بخواهید یک دامنه com. و یک فضای هاست حداقل داشته باشید، این هزینه حدود 400-500 هزار تومان است. بسته به حجم اطلاعاتی که می‌خواهید روی سایت قرار دهید، باید میزان هاست بیشتری بخرید. این هزینه‌ها بصورت دوره‌ای تکرار می‌شود، نه اینکه فقط یک‌بار آن را بپردازید! این تنها بخشی از هزینه طراحی سایت با وردپرس است. اما به همین جا ختم نمی‌شود.

الان شما یک سایت با ظاهری خام، ساده و با حداقل امکانات دارید. بعد از نصب، به یک قالب برای ظاهر سایت و تعدادی افزونه (برای اضافه شدن قابلیت‌های مختلف به سایت) نیاز دارید. بعضی از این قالب‌ها و افزونه‌ها رایگان هستند؛ اما احتمالا همۀ این‌ها نیازتان را برطرف نمی‌کند و مجبورید از نسخه‌های پولی مثلا قالب سفارشی یا افزونه‌های غیررایگان استفاده کنید. 

بد نیست این را هم بدانید که هزینۀ قالب و افزونه از 50 هزارتومان شروع می‌شود تا چندین میلیون می‌رسد.

هنوز تمام نشده است! شما حین کار با سایت، به احتمال زیاد با مشکلاتی روبرو می‌شوید، که گاهی برای حل آن مجبورید، هزینۀ کنید. مقدار این هزینه بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده متفاوت است. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در نظر بگیرید چیز کمی نمی‌شود. پس اگر هدفتان طراحی سایت کاملا رایگان است دور وردپرس را خط بکشید.